Informacja Rady Nadzorczej z 02.07.2010r.
Eleonora Burczyk
Biuletyn Informacji Publicznej:
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
Wybrano wariant „00”, który jest metodą najtańszą na etapie budowy, a także eksploatacji. Realizacja tego wariantu spowoduje poprawę w stosunku do stanu obecnego odwodnienia osadu oraz jego lepszą higienizację.
Rada Nadzorcza
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp.z o.o. w Gorzowie Wlkp.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
Ponadto
w posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli :
1. p. Bogusław Andrzejczak - Prezes Zarządu - Dyrektor Naczelny
2. p. Zenon Kaczmarek - Członek Zarządu - Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła przedłożoną przez Zarząd Spółki informację z realizacji planu inwestycji wykonanego w wysokości 91% w 2009r. przedstawioną przez Dyrektora Technicznego ustnie z wykonania zadań inwestycyjnych oraz o przesunięciu środków finansowych w niektórych pozycjach, odstąpiono od przebudowy przewodów wodociągowych w ulicach Osiedlowa, Miernicza.
RN podjęła decyzję, że zapozna się z dokumentacją poszczególnych inwestycji określonych pod pozycjami „Sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna” poz. 1,5,6,8,9,12,13,16,18,19,20 na kolejnym posiedzeniu RN i wnosi do Zarządu Spółki o przygotowanie dokumentów w uzgodnieniu z Sekretarzem RN.
RN przyjęła sprawozdanie z realizacji inwestycji za 2009r.
RN zapoznała się i przyjęła przedłożone przez Zarząd Spółki sprawozdanie z realizacji remontów na 2009r. w wysokości 1,6 mln. zł.
Rada Nadzorcza zapoznała się z informacją pisemną i ustną Zarządu Spółki dotyczącą wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego, zauważając, że dotychczasowy system w części księgowej nie funkcjonuje właściwie, tym samym RN wnosi do Zarządu Spółki o podjęcie niezbędnych działań służących do prawidłowego i całościowego funkcjonowania systemu. Do sprawy RN wróci na następnym posiedzeniu.
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 29 stycznia 2010r.
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1.p. Jerzy Oleksiewicz – przewodniczący
2.p. Brunon Jasiczak – sekretarz
3.p. Alicja Mleczak – członek
4.p.
5.p. Krzysztof Częstochowski – członek
Ponadto w posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli :
1.p. Bogusław Andrzejczak – Prezes Zarządu – Dyrektor Naczelny
2.p. Zenon Kaczmarek – Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
3.p. Irena Rydzaj – Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych –
- Główny Księgowy
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn.„Uporządkowanie
gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-
4. Przedstawienie opinii o możliwościach zmiany zasad naliczania amortyzacji mając na
uwadze zmniejszenie kosztów.
5. Informacja o realizacji zadania inwestycyjnego „Budowa budynku technicznego”.
6. Ocena współpracy z gminami sąsiednimi i określenie kierunków działań w zakresie
programu poszerzenia rynku.
7. Ocena jakości usług świadczonych przez Spółkę : usuwanie awarii, parametry
dostarczanej wody, zmniejszenie strat wody.
8. Opracowanie planu pracy Rady Nadzorczej na 2010r. oraz podjęcie uchwały.
9. Aktualizacja planu inwestycji na 2009r. oraz podjęcie uchwały.
10. Sprawy różne.
11. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej.
Na podstawie wniosku Prezesa Zarządu- Dyrektora Naczelnego z dnia 15.12.2009r. przewodniczący RN przedstawił propozycję zmiany porządku posiedzenia poprzez dodanie punktu.
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Po zmianie porządek posiedzenia Rady Nadzorczej przedstawia się następująco
1.Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2.Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3.Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn.„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-
4.Przedstawienie opinii o możliwościach zmiany zasad naliczania amortyzacji mając na uwadze zmniejszenie kosztów.
5.Informacja o realizacji zadania inwestycyjnego „Budowa budynku technicznego”.
6.Ocena współpracy z gminami sąsiednimi i określenie kierunków działań w zakresie
programu poszerzenia rynku.
7.Ocena jakości usług świadczonych przez Spółkę : usuwanie awarii, parametry dostarczanej wody, zmniejszenie strat wody.
8.Opracowanie planu pracy Rady Nadzorczej na 2010r. oraz podjęcie uchwały.
9.Aktualizacja planu inwestycji na 2009r. oraz podjęcie uchwały.
10.Rozpatrzenie wniosku Prezesa Zarządu Spółki z dnia 15 grudnia 2009r. i podjecie
uchwały.
11.Sprawy różne.
12.Zakończenie posiedzenia.
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 14/2009 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 19 listopada 2009r.
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła do wiadomości przedstawioną przez Zarząd Spółki informację w sprawie realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-
Według przedłożonej informacji w dniu 27.11.2009r. Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie do Projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin
MG-
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o :
1/ poinformowanie Związku Celowego Gmin MG-6;
2/ podjęcie działań polegających na uzyskaniu gwarancji poręczenia pożyczki przez Miasto oraz Gminy;
3/ ewentualne spotkanie z parlamentarzystami;
4/ informowanie o wynikach oceny formalnej i merytorycznej I i II stopnia przez Narodowy
Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedstawionym przez Zarząd Spółki wyjaśnieniem dotyczącym
możliwościom zmiany zasad naliczania amortyzacji.
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o rozważenie możliwości przygotowania zasad amortyzowania nowych środków trwałych przyjmowanych w wyniku realizacji inwestycji pn.„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożoną informacją oraz wyjaśnieniami Zarządu Spółki w sprawie przebiegu realizacji zadania inwestycyjnego „Budowa budynku technicznego” na terenie PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp. przy ul.Kosynierów Gdyńskich 47 i przyjęła do wiadomości podane informacje.
Według powyższej informacji Spółka odstąpiła od Umowy z uwagi na fakt nie wywiązania się Wykonawcy z wykonania pełnego zakresu przedmiotu zamówienia oraz terminu zrealizowania inwestycji.
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła przedłożoną przez Zarząd Spółki informacje o współpracy Spółki z gminami sąsiednimi i określeniem kierunków działań zmierzających do poszerzenia rynku.
Realizacja zadań inwestycyjnych na terenach gmin oraz zakres projektu współfinansowanego z Funduszu Spójności zwiększy integracje sieci gminnych z siecią m.Gorzowa Wlkp.
Ponadto w 2009 roku gminy udzieliły Spółce zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę ich mieszkańców.
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o opracowanie począwszy od przyjęcia programu rozbudowy infrastruktury w gminach, następnie ułożenia inwestycji gminami i latami z wykazaniem efektów wykonanych prac w odniesieniu do wzrostu ilości sprzedaży wody i odbioru ścieków wraz z informacją o długości sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w poszczególnych gminach oraz ilości przyłączonych odbiorców do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, a także ilości sprzedanych m3 na mieszkańca.
Jednocześnie Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o przedłożenie Radzie mapy z zakresem powierzchniowym i liniowym ( zgeneralizowanym ) dostarczania wody i odbioru ścieków
w poszczególnych gminach z nałożeniem obszarowym inwestycji wynikających z zadania
pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-
Rada Nadzorcza przyjęła przedstawioną przez Zarząd Spółki informację o jakości świadczonych usług przez Spółkę.
W powyższej informacji omówione zostały następujące zagadnienia:
1. świadczone usługi;
2. obsługa odbiorców;
3. usuwanie awarii;
4. straty wody i ich zmniejszanie;
5. przyczyny powstawania strat wody oraz podejmowane działania w celu ich zmniejszenia.
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o uzupełnienie tej informacji o:
a) ilości awarii;
b) czasu usuwania awarii;
c) ilości skarg , sposobu ich załatwiania.
Rada Nadzorcza opracowała projekt planu swojej pracy na 2010 rok.
Po dyskusji członkowie Rady Nadzorczej podjęli jednogłośnie w głosowaniu jawnym uchwałę
nr 29/2009 określając plan pracy Rady Nadzorczej na 2010 rok.
Rada Nadzorcza zapoznała się z kolejną aktualizacją planu inwestycyjnego na 2009 rok sporządzoną na dzień 8 grudnia 2009r. na kwotę 18.449,07 tys. zł.
Rada Nadzorcza podjęła jednogłośnie w głosowaniu jawnym uchwałę nr 30/2009 w powyższym zakresie.
Rada Nadzorcza rozpatrzyła wniosek Prezesa Zarządu z dnia 15 grudnia 2009r. znak:DN/12/2009
o zrównanie wynagrodzenia miesięcznego dla Z-cy Dyrektora ds. Ekonomicznych do poziomu
2,8 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw od dnia 1 stycznia 2010r.
Po dyskusji Rada Nadzorcza podjęła jednogłośnie w głosowaniu jawnym uchwałę nr 31/2009 ustalając z dniem 1 stycznia 2010r. wynagrodzenie miesięczne dla Członka Zarządu –Z-cy Dyrektora ds. Ekonomicznych-Głównego Księgowego w wysokości 2,8 przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w czwartym kwartale roku poprzedniego ogłoszonego przez Prezesa GUS.
1) Zarząd Spółki poinformował członków Rady Nadzorczej o uregulowaniu przez Centrum
Sportowo-Rekreacyjne „Słowianka” Sp. z o.o. wszystkich należności wynikających
z zawartego Porozumienia oraz sprzedaży wierzytelności Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego.
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
Gorzów Wlkp.
INFORMACJA Proponowany porządek posiedzenia: Ad. 1 Ad. 2 Ad. 3 Ad. 4 Jednocześnie Rada Nadzorcza wyraża zaniepokojenie stratą na działalności podstawowej w wysokości 1.123,6 tys. zł z tego : Przyczyn tego stanu można upatrywać w mniejszym zużyciu wody w okresie letnim, czego wynikiem jest zmniejszona ilość sprzedaży wody i ścieków w stosunku do założeń planowanych tj. sprzedaż wody o 2% oraz ścieków o 3,5%, a także w stosunku do sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego tj. o : Ad. 5 Ad. 6 Ad. 7 1. Czy w ocenie Zarządu Spółki obowiązujący ZUZP w swoich unormowaniach nie wymaga zmian w związku z upływem czasu od jego wprowadzenia oraz zmianami unormowań prawnych i warunków ekonomicznych; Ad. 8 Ad. 9 Ad.10 Sekretarz Rady Nadzorczej
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 19 listopada 2009r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1. p. Jerzy Oleksiewicz - przewodniczący
2. p. Brunon Jasiczak - sekretarz
3. p. Alicja Mleczak - członek
4. p. Eleonora Burczyk - członek
5. p. Krzysztof Częstochowski - członek
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn.
„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
4. Sytuacja ekonomiczno-finansowa Spółki.
5. Windykacja należności.
6. Wybór biegłego rewidenta do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego za rok 2009 oraz podjęcie uchwały.
7. Ocena funkcjonowania ZUZP.
8. Informacja o wykorzystaniu przez Spółkę zewnętrznych środków pomocowych.
9. Informacja w sprawie podjętych działań w celu realizacji wniosków wynikających
z Wystąpienia pokontrolnego NIK.
10. Sprawy różne.
11. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej.
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 13/2009 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 28 października 2009r.
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła przedłożoną przez Zarząd Spółki informację dotyczącą realizacji Harmonogramu inwestycji pn.„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” sporządzonej na dzień 13 listopada 2009r.
Według powyższej informacji Decyzje o pozwolenie na budowę stanowią 96% zadań planowanych do realizacji.
Ponadto w chwili obecnej JRP prowadzi intensywne działania polegające na kompletowaniu Wniosku o dofinansowanie, Studium Wykonalności oraz niezbędnych załączników.
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o bezwzględne dotrzymanie terminu na złożenie Wniosku tj. do dnia 30 listopada 2009r.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedstawioną przez Zarząd Spółki informacją dotyczącą sytuacji finansowej Spółki za okres 9 miesięcy br.
Wynik finansowy za okres styczeń-wrzesień 2009r. przedstawia się następująco:
1. wynik brutto – zysk - 93.924,-zł
2. wynik netto – zysk - 63.621,-zł
3. wynik działalności podstawowej –strata - 1.123.590,-zł
4. wynik działalności pomocniczej –zysk - 578.819,-zł
1. sprzedaż wody - 923,5 tys. zł
2. kanalizacja - 200,1 tys. zł.
1.sprzedaż wody - 59,3 tys. m3
2.odbiór ścieków - 52,4 tys. m3.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożoną przez Zarząd Spółki informacją w sprawie windykacji za 9 m-cy 2009r. Kwota należności przeterminowanych do windykacji na dzień 30.09.2009r. wynosi 1.184.222,45 zł i wzrosła w stosunku do grudnia 2008r.
Według przedstawionej informacji przyczyną wzrostu jest wzrost zadłużenia Szpitala, SKR Deszczno, Energo-Stilu oraz powstanie należności od C.S-R.„Słowianka” Sp.z o.o. Rada Nadzorcza z zaniepokojeniem zwraca uwagę na zadłużenie Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego i dlatego akceptuje działania podjęte przez Zarząd Spółki zmierzające do sprzedania tych wierzytelności.
Ponadto Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o złożenie informacji dotyczącej nie uregulowania należności wynikającej z porozumienia oraz konsekwencjach nie wywiązywania się z Umowy przez C.S-R „Słowianka”.
Rada Nadzorcza zapoznała się z 13 przedłożonymi ofertami, które wpłynęły od podmiotów uprawnionych do przeprowadzenia badania sprawozdania finansowego.
Rada Nadzorcza po rozpatrzeniu przedłożonych ofert, ich ocenie oraz dyskusji wybrała firmę „CDP” Kancelarię Biegłych Rewidentów Sp. z o.o. z Gorzowa Wlkp., która przeprowadzi badanie sprawozdania finansowego Spółki za rok 2009 za uzgodnione wynagrodzenie w wysokości 12.000,- zł plus VAT.
Rada Nadzorcza w głosowaniu jawnym podjęła jednogłośnie uchwałę nr 28/2009 w tym zakresie.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedstawioną przez Zarząd Spółki informacją o funkcjonowaniu Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy na przestrzeni lat 1992-2008.
Obecnie obowiązujący Zakładowy Układ Zbiorowy Pracy zawarty i wprowadzony w sierpniu 2004r. spełnił oczekiwania, które były przed nim stawiane oraz pozwolił ustabilizować koszty wynagrodzeń.
Natomiast Rada Nadzorcza oczekuje odpowiedzi od Zarządu Spółki na następujące pytania:
2. Czy rozwiązania zawarte w obecnie obowiązującym ZUZP są korzystne dla Spółki, a jednocześnie właściwie spełniają swoją funkcję motywacyjną w świetle nowych zadań stojących przed Spółką oraz przeprowadzonych zmian organizacyjnych.
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła przedstawioną przez Zarząd Spółki informację o wykorzystaniu przez Spółkę zewnętrznych środków pomocowych z których zrealizowany został projekt „Zintegrowany Informatyczny System Zarządzania oraz e-usługi w PWiK Sp. z o.o. w rejonie gorzowskim” na kwotę 1.598,9 tys. zł w tym dofinansowanie z EFRR- 995,0 tys. zł.
Rada Nadzorcza przyjęła informację przedłożoną przez Zarząd Spółki dotyczącą podjętych działań w celu realizacji wniosków wynikających z wystąpienia pokontrolnego NIK.
Zarząd Spółki w piśmie do NIK określił wprowadzony tok postępowań odnośnie uwag przedstawionych w wystąpieniu NIK.
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 28 października 2009r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1. p. Jerzy Oleksiewicz - przewodniczący
2. p. Brunon Jasiczak - sekretarz
3. p. Alicja Mleczak - członek
4. p.
5. p. Krzysztof Częstochowski - członek
Ponadto w posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli :
1. p. Bogusław Andrzejczak - Prezes Zarządu – Dyrektor Naczelny
2. p. Zenon Kaczmarek - Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
3. p. Irena Rydzaj - Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych
- Główny Księgowy
Na podstawie pisma Zarządu Spółki z dnia 21.09.2009r. oraz wystąpienia, pokontrolnego z dnia 2.10.2009r. przewodniczący RN przedstawił propozycję zmiany porządku posiedzenia poprzez dodanie dwóch punktów w następujących sprawach:
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Po zmianie porządek posiedzenia Rady Nadzorczej przedstawia się następująco :
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 12/2009 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 24 września 2009r.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożoną przez Zarząd Spółki informacją z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-
Według powyższej informacji, pozwolenia na budowę stanowią 41% planowanych do realizacji w oparciu o warunki kontraktowe Fidic Red book. Natomiast w trakcie posiedzenia Prezes Zarządu Spółki poinformował, że obecnie Spółka posiada pozwolenia na poziomie ok. 75 %.
Ponadto nastąpiło opóźnienie w zakresie przekazania rozdziału 4 „Analiza opcji”, który zawiera uzasadnienie opcji wybranej do realizacji w ramach studium wykonalności.
Rada Nadzorcza stoi na stanowisku , że pomimo powyższych zagrożeń Wniosek o dofinansowanie należy bezwzględnie złożyć w terminie określonym przez Ministerstwo Środowiska - Instytucja Pośrednicząca Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko tj. do dnia 30 listopada 2009r.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożonymi przez Zarząd Spółki „Założeniami oraz uzasadnieniem wysokości kosztów do wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na rok
Rada Nadzorcza szczegółowo przeanalizowała przedłożony wniosek, a w szczególności od strony projektowanych kosztów.
Pomimo, że koszty zależne od Spółki są na porównywalnym poziomie do roku poprzedniego, to poziom kosztów niezależnych od Spółki powoduje w efekcie konieczność podwyżki cen za wodę i ścieki oraz stawek opłat abonamentowych.
Znaczącym składnikiem kosztów jest amortyzacja będąca pochodną wykonywanych inwestycji, a także projektowanego wniesienia majątku w m-cu czerwcu 2010r. przez wspólników.
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o wystąpienie do wspólników z propozycja o nie wnoszenie aportu w 2010 roku, co będzie skutkować mniejszym wzrostem cen, z uwagi na to, że już obecnie poziom amortyzacji wynosi 25 % w strukturze kosztów.
Nie wniesienie aportu pozwoli obniżyć projektowany poziom ceny za
Jednakże ten element jest zależny od wspólników Spółki.
Ponadto Rada Nadzorcza zwraca uwagę na potrzebę zrównoważenia ponoszenia kosztów w zakresie opłat abonamentowych w związku z pełną gotowością urządzeń wodociągowych Spółki do świadczenia usług w dostarczaniu wody .
Rosnące koszty Spółki związane z utrzymaniem w gotowości do świadczenia usług urządzeń wodociągowych, przy jednoczesnym spadku sprzedaży wody, powodują konieczność podwyższania opłat abonamentowych.
Jednocześnie Rada Nadzorcza zauważa, że planowana rentowność działalności podstawowej na poziomie 4% w ocenie Rady Nadzorczej jest zbyt wysoka i wymaga obniżenia do poziomu niezbędnego do realizacji zadań, aczkolwiek jest zasadna z uwagi na rosnące potrzeby inwestycyjne.
Rada Nadzorcza po dokonaniu uzgodnień z Zarządem Spółki, który uwzględnił wnoszone uwagi podjęła jednogłośnie w głosowaniu jawnym uchwałę nr 27/2009 pozytywnie opiniując założenia oraz uzasadnienia wysokości kosztów do wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę zbiorowego odprowadzania ścieków na rok 2010.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożoną przez Zarząd Spółki aktualizacją planu inwestycyjnego na dzień 21 września 2009r. na kwotę 19.249,07 tys. zł.
Rada Nadzorcza podejmie uchwałę w tym zakresie na następnym posiedzeniu po uzupełnieniu przedstawionych materiałów o projekt uchwały w powyższej sprawie.
Rada Nadzorcza dziękuje Zarządowi Spółki oraz pracownikom za dobrą pracę, na co wskazują wyniki kontroli, co utwierdza Radę Nadzorczą, że proces zarządzania Spółką i formy sprawowania nadzoru są i były właściwe.
Jednocześnie Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o jak najszybsze wykorzystanie uwag i podjęcie działań w celu realizacji wniosków oraz przedstawienie na następne posiedzenie pisemnej informacji z podjętych działań w celu realizacji wniosków wynikających z Wystąpienia pokontrolnego NIK.
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 9 września 2009r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1.p. Jerzy Oleksiewicz - przewodniczący
2.p. Brunon Jasiczak - sekretarz
3.p. Eleonora Burczyk - członek
4.p. Krzysztof Częstochowski - członek ( udział w dniu 10.09.2009r.)
Ponadto na posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli :
1.p. Bogusław Andrzejczak - Prezes Zarządu – Dyrektor Naczelny
2.p. Zenon Kaczmarek - Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
3.p. Irena Rydzaj - Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych –
- Główny Księgowy
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn.„Uporządkowanie
gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
4. Podjęcie uchwały w sprawie wniesienia wkładu pieniężnego i aportu rzeczowego w celu
podwyższenia kapitału zakładowego.
5. Projekt obrad oraz projekty uchwał na Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników.
6. Przyjęcie dokumentów na NZW oraz podjecie uchwał w tym zakresie.
7. Informacja o przeprowadzonych zamówieniach publicznych i ocena prawidłowości ich
przeprowadzania.
8. Sprawy różne.
9. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej. Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 10/2009 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 25 sierpnia 2009r.Rada Nadzorcza zapoznała się z Wnioskiem Zarządu Spółki z dnia 7.09.2009r. znak:FE/5096/2009 w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki poprzez wniesienie wkładu pieniężnego oraz aportu przez gminy biorące udział w realizacji projektu pn.”Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
Tytułem wnoszonego mienia dotychczasowy kapitał zakładowy Spółki podwyższony zostanie o kwotę 770,0 tys. zł tj. o 1540 udziałów.
Rada Nadzorcza zapoznała się i omówiła projekt obrad oraz projekt uchwały nr 1/152/2009 Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników, które odbędzie się w dniu 28 września 2009r.
o godz. 1300 w Sali zebrań przy ul.Śląskiej 95.
Rada Nadzorcza w głosowaniu jawnym podjęła jednogłośnie uchwałę nr 26/2009 pozytywnie opiniując projekt uchwały nr 1/152/2009 oraz porządek obrad Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp., które odbędzie się w dniu 28 września 2009r. o godz. 1300 w Sali zebrań przy ul.Śląskiej 95.
Rada Nadzorcza ustaliła termin następnego posiedzenia, które odbędzie się w dniu 24 września
2009r. o godz.1000 z następującym porządkiem obrad :
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Wyjazdowe posiedzenie RN na obiektach Spółki:
1) Wydział Oczyszczalni Ścieków
2) Laboratorium
3) Wydział Kanalizacji
4) Wydział Produkcji Wody.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Proponowany porządek posiedzenia:
Sekretarz Rady NadzorczejBrunon Jasiczak
____________________________________________________________________________________
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 9 kwietnia 2009r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Rozpatrzenie wniosku Wiceprzewodniczącej Rady Miasta w Międzyrzeczu o przesłanie
informacji dotyczących okresu pracy oraz przyczyn zwolnienia byłego Prezesa PWiK
Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp. pana Leszka Rybki.
4. Zapoznanie się ze złożonymi zgłoszeniami na objęcie stanowiska Prezesa Zarządu –
Dyrektora Naczelnego PWiK Sp. z o.o.
5. Sprawy różne.
6. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej.
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Ad. 2
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 4/2009 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 10 marca 2009r.
Ad. 3
Rada Nadzorcza rozpatrzyła złożony wniosek przez Wiceprzewodniczącą Rady Miasta w Międzyrzeczu, wniosek w sprawie udostępnienia dokumentów stanowiących podstawę do odwołania pana Leszka Rybki z funkcji Prezesa Zarządu PWiK
Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
RN stoi na stanowisku, że złożony wniosek jest prywatnym pismem pani Wiceprzewodniczącej Rady Miasta i nie ma cech oficjalnego wystąpienia Rady Miejskiej w Międzyrzeczu.
Po przeanalizowaniu powstałej sytuacji RN upoważnia Przewodniczącego w obecności sekretarza RN do zapoznania pani Wiceprzewodnicząca Rady Miasta z dokumentami natomiast częściowe udostępnienie może nastąpić po złożeniu formalnego wniosku w tej sprawie przez Radę Miejską w Międzyrzeczu.
W celu wyjaśnienia sprawy Przewodniczący RN poinformuje Przewodniczącego Rady Miasta w Międzyrzeczu o złożonym wniosku wraz z deklaracją zapoznania i przedłożeniem informacji odwołania z funkcji Prezesa Zarządu PWiK Sp. z o.o. w związku z nieprzestrzeganiem ustawy o zamówieniach publicznych.
Ad. 4
Na konkurs wpłynęły trzy zgłoszenia koperty otworzył Przewodniczący RN.
Rada Nadzorcza zakwalifikowała trzy zgłoszone kandydatury do dalszego postępowania kwalifikacyjnego.
RN postanowiła,że rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 17.04.2009r. począwszy od godziny 1100.
O terminie rozmów z poszczególnymi kandydatami poinformuje sekretarz RN telefonicznie.
Z informacjami podstawowymi o spółce kandydaci mogą się zapoznać na stronie internetowej PWiK Sp. z o.o.
Sekretarz RN sporządzi notatkę pisemną z powiadomienia telefonicznego kandydatów w celu przesłuchań.
Ad. 5 Sprawy różne :
Wniosek Water KEY z Warszawy w sprawie Ekonomicznego Wdrożenia Ekonomicznego Poziomu Wycieków, jako podstawowej normy dostawy wody.
RN oczekuje informacji od Zarządu Spółki w zakresie wykorzystania złożonego wniosku.
Zarząd Spółki przygotuje informację dla Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gorzowa Wlkp. poprzez Radę Nadzorczą zgodnie z Protokołem RN nr 3/2009 z dnia 10.03.2009r.
Ad. 6
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
____________________________________________________________________________________
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 10 lutego 2009r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1. Jerzy Oleksiewicz - przewodniczący
2. Brunon Jasiczak - sekretarz
3. Alicja Mleczak - członek
4. Eleonora Burczyk - członek
5. Krzysztof Częstochowski - członek
Ponadto na posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli :
1. Zenon Kaczmarek - Członek Zarządu – p.o. Prezesa Zarządu Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
2. Irena Rydzaj - Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych – Główny Księgowy.
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. 3.Wyniki finansowe Spółki za 2008r.
4. Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn. „Uporządkowanie
5. gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
6. Plan inwestycji na 2009 rok oraz podjęcie uchwały.
7. Podjecie uchwały w sprawie zmiany Schematu i Regulaminu Organizacyjnego Spółki.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały RN nr 23/2007 z dnia 28.12.2007r.
9. Sprawy różne.
10. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej.
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Ad. 2
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 1/2009 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 23 stycznia 2009r.
Ad. 3
Rada Nadzorcza zapoznała się z ustną informacją przedstawioną przez Z-cę Dyrektora ds. Ekonomicznych dotyczącą wstępnych wyników finansowych Spółki za 2008 rok.
Z przyjętej informacji wynika, że wyniki finansowe za rok 2008 będą pozytywne.
Ad. 4
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła sprawozdanie z realizacji Harmonogramu projektu inwestycyjnego pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” za okres od dnia 21 stycznia 2009r. do dnia 6 lutego 2009r.
wskazując jednocześnie na zagrożenie realizacji projektu z uwagi na brak raportu oddziaływania środowiska od konsultanta NFGWiOŚ. W tym zakresie powinny być podjęte bardziej skuteczne działania.
Ad. 5
Rada Nadzorcza zapoznała się i przeanalizowała przedłożony przez Zarząd Spółki plan inwestycji do zrealizowania w 2009 roku.
Rada Nadzorcza po uzyskanych wyjaśnieniach od Zarządu Spółki jednogłośnie podjęła uchwałę nr 2/2009 w powyższym zakresie ( kwota inwestycji do zrealizowania w 2009r. – 21.068 tys. zł ).
Ad. 6
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożonym przez Zarząd Spółki Wnioskiem z dnia 6 lutego 2009r. znak: FE/738/2009 w sprawie wprowadzenia zmian w Schemacie i Regulaminie Organizacyjnym Spółki. Po uzyskanych wyjaśnieniach od Zarządu Spółki oraz dyskusji Rada Nadzorcza podjęła w głosowaniu jawnym uchwałę nr 3/2009 w powyższym zakresie.
Uchwałę podjęto w wyniku następującego głosowania :
1. za - 4 głosy
2. przeciw - -
3. wstrzymuję się - 1 głos.
Ad. 7
Rada Nadzorcza zapoznała się z następującymi dokumentami :
1) pismem Zarządu Spółki z dnia 9.02.2009r. ;
2) e-mailem z Ministerstwa Środowiska – Departament Programu Operacyjnego. Infrastruktura i Środowisko z dnia 3.02.2009r. w sprawie powołania MAO;
3) notatki radcy prawnego z dnia 2.02.2009r.
Na podstawie powyższych dokumentów Zarząd Spółki pismem z dnia 9.02.2009r. wycofał się z Wniosku o zmianę uchwały Rady Nadzorczej nr 23/2007 z dnia 28.12.2007r.
W związku z wycofaniem przez Zarząd Spółki wniosku z dnia 21.01.2009r.
- Rada Nadzorcza stoi na stanowisku , że w dalszym ciągu obowiązuje uchwała Rady Nadzorczej nr 23/2007 z dnia 28.12.2007r. w sprawie powołania Pełnomocnika do spraw Realizacji Projektu Funduszu Spójności (MAO) pn.„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”, a wszelkie zmiany są w kompetencji Rady Nadzorczej.
Stąd też, Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o przedstawienie projektu proponowanych zmian określających prawa i obowiązki Pełnomocnika do spraw Realizacji Projektu Funduszu Spójności
( MAO ) wraz z opinią radcy prawnego potwierdzającą prawidłowość proponowanych zmian w warunkach PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp. oraz o dostarczenie przepisów określających prawa i obowiązki MAO.
Ad. 8
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 23 stycznia 2009r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1.p. Jerzy Oleksiewicz - przewodniczący
2.p. Brunon Jasiczak - sekretarz
3.p. Alicja Mleczak - członek
4.p. Eleonora Burczyk - członek
5.p. Krzysztof Częstochowski - członek
Ponadto na posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli :
1.p. Zenon Kaczmarek - Członek Zarządu
- p.o. Prezesa Zarządu Z-ca Dyrektora ds. Technicznych
2.p. Irena Rydzaj - Członek Zarządu - Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych
- Główny Księgowy.
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Spotkanie z biegłym badającym bilans 2008r. z Kancelarii Biegłych Rewidentów „CDP”.
4. Plan techniczno-ekonomiczny na 2009r.i podjęcie uchwały.
5. Plan inwestycji na 2009r. i podjecie uchwały.
6. Sytuacja finansowa Spółki.
7. Windykacja należności.
8. Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn. „Uporządkowanie
gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
9. Sprawy różne.
10. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej. Następnie na podstawie wniosków Zarządu Spółki z dnia 21.01.2009r. oraz 22.01.2009r. przedstawił propozycję zmiany porządku posiedzenia poprzez dodanie trzech punktów dotyczących podjęcia uchwał w następujących sprawach:
a) podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały RN nr 23/2007 z dnia 28.12.2007r.
b) podjecie uchwały w sprawie powołania Zastępcy Pełnomocnika do spraw Realizacji Projektu Funduszu Spójności ( MAO ) pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” ,
c) podjecie uchwały w sprawie zmiany Schematu i Regulaminu Organizacyjnego Spółki.
Przyjęcie zaproponowanego nowego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Po zmianie porządek posiedzenia Rady Nadzorczej przedstawia się następująco :
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Spotkanie z biegłym badającym bilans 2008r. z Kancelarii Biegłych Rewidentów „CDP”.
4. Plan techniczno-ekonomiczny na 2009r.i podjęcie uchwały.
5. Plan inwestycji na 2009r. i podjecie uchwały.
6. Sytuacja finansowa Spółki.
7. Windykacja należności.
8. Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn. „Uporządkowanie
gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały RN nr 23/2007 z dnia 28.12.2007r.
10.Podjecie uchwały w sprawie powołania Zastępcy Pełnomocnika do spraw Realizacji
Projektu Funduszu Spójności ( MAO ) pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-
ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” ,
11.Podjecie uchwały w sprawie zmiany Schematu i Regulaminu Organizacyjnego Spółki.
12. Sprawy różne.
13. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 2
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 16/2008 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 19 grudnia 2008r.
Ad. 3
Na posiedzenie Rady Nadzorczej przybył przedstawiciel Kancelarii Biegłych Rewidentów „CDP” p.Łukasz Drewniak , z którym ustalono, że szczególnej trosce przy badaniu sprawozdania finansowego za 2008r. będą poddane sprawy przeprowadzania zamówień publicznych w zgodności z obowiązującym prawem i interesem Spółki, ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania i przeprowadzania zamówień publicznych związanych z realizacją inwestycji pod nazwą „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” z jednoczesnym zbadaniem podejmowanych decyzji w tym zakresie przez Zarząd Spółki z odzwierciedleniem tych decyzji w protokołach Zarządu Spółki.
Ad. 4
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedstawionymi przez Zarząd Spółki założeniami planu techniczno-ekonomicznego na 2009r. Po otrzymanych wyjaśnieniach oraz dyskusji Rada Nadzorcza podjęła uchwałę nr 1/2009 w powyższym zakresie.
Rada Nadzorcza podejmując powyższą uchwałę zauważa jednocześnie ,że plan ten będzie trudny do zrealizowania, a także uzyskania oczekiwanych efektów w związku ze znacznymi podwyżkami energii, które nie były uwzględnione w taryfach na 2009 rok.
W związku z zauważonym zagrożeniem realizacji planu techniczno-ekonomicznego na 2009r. Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o poinformowanie głównych właścicieli Spółki o skali podwyżek energii i o potencjalnych skutkach na kształtowanie się taryf w latach następnych oraz wpływie na wynik finansowy Spółki w roku bieżącym.
Ad. 5
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedstawionymi przez Zarząd Spółki:
1) wstępna analiza możliwości inwestycyjnych i poniesionych nakładach w latach 2004-2009;
2) wstępnym planem inwestycji na 2009r.
Rada Nadzorcza podejmie stosowną uchwałę po dostosowaniu planu inwestycyjnego na 2009r. do finansowych możliwości Spółki oraz uszczegółowieniu zakresu rzeczowego.
Ad. 6
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła do wiadomości przedłożoną przez Zarząd Spółki informację dotyczącą sytuacji finansowej Spółki za okres 11 m-cy 2008r.
Według przedstawionej informacji wynik finansowy Spółki za okres 11 m-cy bieżącego roku na poszczególnych działalnościach wynosi:
a) działalność podstawowa -1.053,9 tys. zł
b) działalność pomocnicz - + 602,1 tys. zł
c) działalność operacyjna - + 44,8 tys. zł
d) działalność finansowa - +209,4 tys. zł
e) ogólny wynik finansowy netto - -424,4 tys. zł
Ad. 7
Rada Nadzorcza przyjęła przedstawioną przez Zarząd Spółki informację o stanie windykacji należności według stanu na dzień 30 listopada 2008r.
Na koniec listopada 2008r. stan należności wynosi :
a) przeterminowanych - 1.909.251,87 zł
b) do windykacji - 951.366,97 zł
Ad. 8
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedstawionym przez Zarząd Spółki sprawozdaniem z wykonania Harmonogramu realizacji Projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” za okres od dnia 18.12.2008r. do dnia 21.01.2009r. i przyjęła go do wiadomości:
Ponownie Rada Nadzorcza wyraża swoje obawy, czy w terminie będzie złożony Wniosek do NFOŚiGW mając głównie na uwadze dostępność terenu potrzebnego do realizacji inwestycji.
W aspekcie uzyskania dostępności do terenu, Rada nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o wystąpienie do właściwego organu wraz ze stosowną dokumentacją o podjecie decyzji w celu ograniczenia praw właścicieli i uzyskania praw do realizacji inwestycji zgodnie z art.124 Ustawy o gospodarce nieruchomościami w drodze decyzji administracyjnej.
Ad. 9
Rada Nadzorcza zapoznała się z Wnioskiem Zarządu z dnia 21.01.2009r. o zmianę uchwały Rady Nadzorczej nr 23/2007 z dnia 28.12.2007r. w zakresie rozszerzenia jej treści o § 2 dotyczącego uszczegółowienia zakresu zadań należących do Pełnomocnika do spraw Realizacji Projektu Funduszu Spójności.
Po uzyskanych wyjaśnieniach oraz dyskusji Rada Nadzorcza nie podjęła uchwały w powyższym zakresie.
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o przedłożenie opinii radcy prawnego oraz uchwały Zarządu Spółki w powyższej sprawie.
Ad. 10
Rada Nadzorcza zapoznała się z wnioskiem Zarządu Spółki z dnia 21 stycznia 2009r. o powołanie Zastępcy Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu Funduszu Spójności ( MAO).
Po rozpatrzeniu powyższego Wniosku Rada Nadzorcza w dniu dzisiejszym nie podjęła uchwały, mając na względzie konieczność uzyskania opinii Radcy Prawnego , o której mowa w pkt. 9.
Ad. 11
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożoną przez Zarząd Spółki we wniosku z dnia 22.01.2009r. znak:FE/349/2009 zmianą w Schemacie i Regulaminie Organizacyjnym PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
Rada Nadzorcza po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień w zakresie skutków finansowych wprowadzonych zmian w Schemacie Organizacyjnym oraz zatrudnienia w poszczególnych komórkach organizacyjnych podejmie uchwałę w późniejszym terminie.
Ad. 12
Sprawy różne :
1. Do Rady Nadzorczej wpłynęło pismo z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 – II
Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej- Curie z dnia 9.01.2009r. dotyczące finansowego wsparcia realizacji artystycznego projektu tj. koncertu zespołu Lao Che.
Powyższe pismo zostało przekazane Zarządowi Spółki.
2. Termin następnego posiedzenia Rady Nadzorczej zostanie ustalony przez Sekretarza z
przewodniczącym w późniejszym terminie.
Ad. 13
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 19 grudnia 2008 r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1.p. Jerzy Oleksiewicz - przewodniczący
2.p. Brunon Jasiczak - sekretarz
3.p. Alicja Mleczak - członek
4.p. Eleonora Burczyk - członek
Ponadto na posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli :
1.p. Zenon Kaczmarek - Członek Zarządu - Z-ca Dyrektora ds. Technicznych pełniący obowiązki Prezesa Zarządu
2.p. Irena Rydzaj - Członek Zarządu - Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych – Główny Księgowy.
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Podjęcie uchwały w sprawie aktualizacji planu inwestycji na 2008r.
4. Podjęcie uchwał o wyrażenie zgody w sprawach:
a) zakupu prawa do wieczystego użytkowania gruntu;
b) sprzedaży Hali B wraz z gruntem.
5. Opracowanie planu pracy Rady Nadzorczej na 2009 rok oraz podjęcie uchwały.
6. Omówienie analizy kosztów sporządzonej przez Zarząd Spółki.
7. Informacja z realizacji Harmonogramu dotyczącego inwestycji pn.„Uporządkowanie
gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
8. Sprawy różne.
9. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej.
Przyjęcie zaproponowanego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Ad. 2
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 15/2008 z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej , które odbyło się w dniu 28 listopada 2008r.
Ad. 3
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożoną przez Zarząd Spółki aktualizacją planu inwestycyjnego na 2008r. na kwotę 9.233,0 tys. zł.
Po uzyskanych wyjaśnieniach od Z-cy Dyrektora ds. Technicznych pełniącego obowiązki Prezesa Zarządu Rada Nadzorcza podjęła uchwałę nr 30/2008 w powyższym zakresie.
Ad. 4
Rada Nadzorcza po otrzymanych wyjaśnieniach od Zarządu Spółki ,zapoznaniu się z przedstawioną opinią Radcy Prawnego podjęła dyskusję dotyczącą wniosku z dnia 25.11.2008r. znak:DT/6854/2008 w sprawie wyrażenia zgody na zakup prawa do wieczystego użytkowania gruntu dla działek nr 1241 i 1242, na których znajduje się droga dojazdowa oraz pompownia wody przy ul.Warskiego od Spółdzielni Mieszkaniowej „Górczyn”.
Rada Nadzorcza podjęła w głosowaniu jawnym ( za- 3 głosy , wstrzymał się – 1 głos) uchwałę nr 32/2008 wyrażając zgodę na powyższy zakup.
Jednocześnie Rada Nadzorcza zwraca się do Zarządu Spółki o przedstawienie na następne posiedzenie bardziej szczegółowej opinii radcy prawnego odnośnie powyższego tematu.
Rada Nadzorcza nie omawiała zagadnienia sprzedaży Hali B wraz z gruntem znajdującej się na terenie ZW „Siedlice” z uwagi na brak dokumentów.
Ad. 5
Rada Nadzorcza opracowała plan pracy na przyszły rok , a następnie podjęła uchwałę
nr 31/2008 w tym zakresie.
Ad. 6
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła informację przedstawioną przez Zarząd Spółki dotyczącą analizy wybranych pozycji kosztów rodzajowych. Jednocześnie RN zwraca uwagę na wzrost kosztów zużycia energii elektrycznej spowodowany uwolnieniem cen
w 2008r. przez URE oraz dużą podwyżkę cen energii, która nie została uwzględniona w taryfie opracowanej na 2008r.
Ad. 7
Rada Nadzorcza zapoznała się oraz przyjęła sprawozdanie z wykonania Harmonogramu realizacji zadania inwestycyjnego pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” za okres od dnia 26.11.2008r. do dnia 17.12.2008r.
Ad. 8 Sprawy różne:
1. W dniu 1 grudnia 2008r. wpłynęło pismo z dnia 25.11.2008r. od Stowarzyszenia
Św. Kamila mieszczącego się w Gorzowie Wlkp. przy ul.Stilonowej 21 o wsparcie
finansowe działalności na rzecz chorych i niepełnosprawnych.
Rada Nadzorcza wnosi do Zarządu Spółki o pozytywne rozpatrzenie powyższego
wniosku z uwagi, że Hospicjum utrzymuje się głównie z darowizn i sponsoringu.
2. Przewodniczący Rady Nadzorczej przedstawił pozostałym Członkom RN Wyciąg
z protokołu Komisji Rewizyjnej Rady Miasta z dnia 10 grudnia 2008r., który otrzymał
od Prezydenta Miasta.
Rada Nadzorcza po omówieniu oraz dyskusji postanowiła zwrócić się z pismem do
Zarządu Spółki o zajęcie stanowiska w powyższej sprawie, ponieważ wnioskowane
dokumenty są gromadzone i przetwarzane przez Zarząd Spółki.
Ad. 9
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 28 października 2008r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
p. Jerzy Oleksiewicz – przewodniczący
p. Brunon Jasiczak – sekretarz
p. Alicja Mleczak – członek
p. Eleonora Burczyk - członek
p. Krzysztof Częstochowski - członek.
Ponadto w posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli:
p. Zenon Kaczmarek – Członek Zarządu- Z-ca Dyrektor ds. Technicznych
p. Irena Rydzaj – Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych –
- Główny Księgowy.
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3. Informacja o realizacji prac związanych z przygotowaniem zamierzenia inwestycyjnego
pod nazwą Uporządkowanie Gospodarki Ściekowej na obszarze Związku Celowego
Gmin MG-6.
4. Podjecie uchwały w sprawie aktualizacji planu inwestycji na 2008r.
5. Omówienie harmonogramu realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki
wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” oraz podjecie
uchwały.
6. Omówienie założeń oraz uzasadnienia wysokości kosztów do „Wniosku o
zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania
ścieków” na 2009r. , podjecie uchwały.
7. Sprawy różne.
8. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad nastąpiło poprzez aklamację.
Ad. 2
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 13/2008 z poprzedniego posiedzenia, które odbyło się w dniu 23 października 2008r.
Ad. 3
Rada Nadzorcza zapoznała się i przyjęła informację o realizacji prac związanych z przygotowaniem zamierzenia inwestycyjnego pn.„Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego gmin MG-6”. Stwierdza się opóźnienia w realizacji zamierzenia inwestycyjnego i zobowiązuje się Zarząd Spółki do podjęcia wszelkich działań w celu dotrzymania terminu złożenia wniosku do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ( Informacja Zarządu Spółki w załączeniu ).
Ad. 4
RN po zapoznaniu się przedstawioną przez Zarząd Spółki aktualizacją planu inwestycyjnego na 2008 rok na dzień 21 października 2008r. na kwotę 9.069 tys. zł
Podjęła uchwałę nr 27/2008r. w tym zakresie.
Ad. 5
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedłożonym harmonogramem realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”
Po omówieniu oraz wyjaśnieniach przez Z-cę Dyrektora ds. Technicznych RN przyjęła , przedłożony wstępny harmonogram, natomiast szczegółowy harmonogram przedstawiony zostanie Radzie Nadzorczej w terminie do dnia 15 listopada 2008r.
Ad. 6
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się oraz omówieniu przez Z-cę Dyrektora ds. Ekonomicznych założeń i uzasadnienia wysokości kosztów do „Wniosku o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków” na 2009r. przedyskutowała powyższe zagadnienie.
Następnie Rada Nadzorcza po otrzymaniu dodatkowych wyjaśnień od zarządu Spółki podjęła uchwałę nr 28/2008 dotyczącą przedłożonych założeń oraz uzasadnienia wysokości kosztów przyjętych do taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na 2009r.
Podejmując powyższą uchwałę Rada Nadzorcza kierowała się następującym uzasadnieniem :
Rada Nadzorcza po przeanalizowaniu założeń oraz uzasadnienia kosztów do wniosku Zarządu Spółki po zatwierdzeniu taryf zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odbioru ścieków na rok 2009 oraz uzyskaniu pełnej informacji od Zarządu Spółki, zauważa, że wzrost kosztów wynika bezpośrednio z czynników niezależnych od Spółki tj. wzrost kosztów energii elektrycznej około 25 % w roku 2008 przy porównywalnym zużyciu energii elektrycznej w KWh do lat poprzednich, a także wzrastanie obciążeń podatkowych , opłat środowiskowych. Wzrosły też koszty amortyzacji w związku z oddaniem nowych inwestycji, a także wniesieniem do Spółki w roku 2008 w formie aportu rzeczowego, w zamian za udziały w Spółce, majątku gmin sąsiednich w związku z realizacją projektu pod nazwą „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze MG-6”.
Rozszerzenie obszaru działania Spółki na sąsiednie gminy, w celu właściwego świadczenia usług będzie wymagało zwiększenia zatrudnienia i poniesienia dodatkowych kosztów z tym związanych.
Planowanego wzrostu kosztów nie rekompensuje planowany wzrost ilości sprzedaży wody i odbioru ścieków. Wniosek Zarządu Spółki w ocenie RN spełnia wymagania prawne określone w ustawie z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków i rozporządzenia Ministra Budownictwa z dnia 28 czerwca 2006r. w sprawie określenia taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków Dz.U. nr 127 poz. 886.
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 23 października 2008r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
1. Pan Jerzy Oleksiewicz – przewodniczący
2. Pan Brunon Jasiczak – sekretarz
3. Pani Alicja Mleczak – członek
4. Pani Eleonora Burczyk – członek
5. Pan Krzysztof Częstochowski – członek
Ponadto w posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli:
1. Pan Leszek Rybka –Prezes Zarządu – Dyrektor Naczelny
2. Pan Zenon Kaczmarek – członek Zarządu, z-ca Dyrektor ds. Technicznych
3. Pani Irena Rydzaj – członek Zarządu, Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych- Główny Księgowy
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad Rady Nadzorczej
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej
3. Informacje o realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”
4. Sprawy różne.
5. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 1 Przewodniczący Rady Nadzorczej otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej. Następnie przedstawił
propozycję zmiany porządku posiedzenia poprzez dodanie czterech punktów dotyczących :
1) odwołania z funkcji członka Zarządu – Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego,
2) powierzenia obowiązków Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego,
3) aktualizacji planu inwestycji na 2008r.,
4) harmonogram realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
Przyjęcie zaproponowanego nowego porządku posiedzenia nastąpiło poprzez aklamację.
Po zmianie porządek posiedzenia Rady Nadzorczej przedstawia się następująco:
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad Rady Nadzorczej
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady Nadzorczej
3. Odwołanie z funkcji członka Zarządu Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego PWiK
Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
4. Powierzenie obowiązków Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
5. Informacje o realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”
6. Aktualizacja planu inwestycji na 2008r.
7. Harmonogram realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
8. Sprawy różne.
9. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 2 Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół Nr 12/2008 z poprzedniego posiedzenia Rady
Nadzorczej, które odbyło się w dniu 10 października 2008r. oraz było kontynuowane w dniu 16
października 2008r.
Ad. 3 Rada Nadzorcza po ponownym przeanalizowaniu dokumentów oraz dyskusji podjęła w głosowaniu
tajnym uchwałę Nr 25/2008 dotyczącą odwołania z funkcji członka Zarządu Pana Leszka Rybki –
Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego Spółki z dniem 23 października 2008r.
Powyższa uchwała została podjęta z następującym uzasadnieniem:
1. Brak nadzoru nad realizacją projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
2. Konflikt miedzy członkami Zarządu Spółki co do metod prowadzenia i rozwoju oraz finansów Spółki.
3. Brak umiejętności organizacyjnych
Podejmując powyższą decyzję Rada Nadzorcza wskazuje na następujące nieprawidłowości w pracy Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego Spółki, które mogłyby skutkować wymiernymi stratami dla Spółki a podejmowane jednoosobowo decyzje mają znamiona działania na szkodę Spółki. Rada Nadzorcza swoją decyzję poprzedziła spotkaniami z członkami Komisji Przetargowej działającej w Spółce, kierownikami poszczególnych komórek organizacyjnych i spotkaniami z Zarządem Spółki.
Dokumenty będące w posiadaniu Rady Nadzorczej uwiarygodniają zastrzeżenia i uwagi wnoszone ustnie do Rady Nadzorczej przez pozostałych członków Zarządu Spółki, kierowników wydziałów, a także Komisję Przetargową.
W generalnej części dotyczy to przeprowadzanych zamówień publicznych przy realizacji projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6”.
W dniu 25.07.2008r. do Zarządu Spółki wpłynął wniosek Kierownika Działu Technicznego o przeprowadzenie zamówienia publicznego w formie przetargu nieograniczonego na budowę kanalizacji sanitarnej Etap I Gorzowa Wlkp. rejon ulic: Londyńskiej, Brukselskiej, Ryskiej. Ustalona forma zamówienia publicznego była zgodna z regulaminem przeprowadzania zamówień publicznych obowiązujących w przedsiębiorstwie i zgodna z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego ponieważ dotyczyła robót, które mają być kosztem podlegającym zwrotowi ze środków Unii Europejskiej, co wynikało także z treści złożonego wniosku.
W związku z powstałą różnicą stanowisk dotyczącą trybu przeprowadzenia zamówienia publicznego i wyrażoną wolą przez Prezesa Zarządu przeprowadzenia zamówienia w trybie zapytania o cenę, w dniu 12 sierpnia 2008r. Zastępca Dyrektora ds. Technicznych wystąpił o opinię w tej sprawie do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
W dniu 25 sierpnia 2008r. wpłynęła powyższa opinia kierowana na ręce Prezesa Zarządu Pana Leszka Rybki, zawierająca następnie jego dekretację do Działu Technicznego, opinia która wskazuje że należy postępować zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, a także z kolei wskazują że powinien być przeprowadzony przetarg.
W tym stanie rzeczy w dniu 29 sierpnia 2008r. wpłynął do Zarządu Spółki ponowny wniosek o przeprowadzenie zamówienia w formie przetargu.
Pan prezes Spółki posiadając tak jednoznaczne dokumenty w tym wytyczne Ministerstwa, nie uznał za stosowne przeprowadzenie zamówienia publicznego w formie przetargu a polecił przeprowadzenie tego zamówienia publicznego w formie zapytania o cenę.
W dniu 10.09.2008r. wpłynął wniosek w tej sprawie, w którym zmieniono tryb postępowania z przetargu nieograniczonego na zapytanie o cenę, co było wykonaniem polecenia Prezesa Zarządu Spółki i ze wskazaniem przez Prezesa Zarządu firm do których należy wystąpić z ofertą. Wskazują na to odręczne zapiski na dokumentach wykonanych przez Prezesa Zarządu. Zmiana trybu zamówienia publicznego skutkowałaby koniecznością poniesienia kosztów budowy tej kanalizacji ze środków Spółki bez możliwości ich zwrotu ze środków unijnych. Określona wartość szacunkowa zamówienia kształtuje się na poziomie 4.128.834 złotych. Tym bardziej Radą Nadzorczą szczególnie dziwi zmiana trybu przeprowadzenia zamówienia publicznego z przetargu na zapytanie o cenę gdy na ręce Prezesa Zarządu wpłynęło pismo w dniu 25.08.2008r. od Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w odpowiedzi na pismo z PWiK Sp. z o.o. – I.RP/3798/2008 z dnia 12.08.2008r. wskazujące jednoznacznie, że przy tym zamówieniu należy postępować zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego., które określają że właściwą formą jest przetarg. Na piśmie jest dekretacja Prezesa Zarządu. Biorąc pod uwagę chronologię zdarzeń to jest 25.07.2008r. złożenie wniosku z przetargiem nieograniczonym, 25.08.2008r. stanowisko Narodowego Funduszu Gospodarki Wodnej, 29.08.2008r. – wpłynął wniosek o przetarg nieograniczony, 10.09.2008r. zmiana trybu postępowania na zapytanie o cenę, wskazuje na podstawie tych dokumentów, że podejmowane decyzje mogły skutkować wymiernymi szkodami dla Spółki. W dniu 21.10.2008r. wpłynął wniosek do Rady Nadzorczej Członka Zarządu, Z-cy Dyrektora ds. Technicznych, wniosek kierowany do Zarządu Spółki do wiadomości Rady Nadzorczej o unieważnienie wszczętego postępowania z uwagi na mogące powstać straty dla Spółki.
Odnosząc się do pozostałych zamówień publicznych na co wskazują dokumenty Rada Nadzorcza stwierdziła, że Prezes Zarządu bez merytorycznego uzasadnienia wpływał na prace Komisji Przetargowej zarzucając jej także działanie na szkodę przedsiębiorstwa co nie znalazło potwierdzenia, natomiast adnotacje odręczne Prezesa Zarządu na dokumentach mogą nosić znamiona wpływania na rozstrzygnięcia zamówień publicznych. Na popełnione przez Prezesa Zarządu Spółki błędy proceduralne nałożyły się konflikty wewnątrz samego Zarządu, nierespektowanie unormowań prawnych zawartych w Kodeksie spółek handlowych i umowie Spółki co w konsekwencji rodziło następne konflikty nie tylko z Zarządem Spółki, a także z Kierownikami i Komisją Przetargową. Nadmienić należy, że nastąpiło opóźnienie rozstrzygnięcia procedur przetargowych, szczególnie w okresie od otwarcia ofert do momentu rozstrzygnięcia przetargu – dotyczy to w szczególności postępowania dotyczącego projektowania na gminie Bogdaniec, gdzie w konsekwencji Prezes Zarządu unieważnił postępowanie, jednakże wcześniej nalegał na Komisję Przetargową zarzucając jej członkom działanie na szkodę przedsiębiorstwa.
Opóźnienia powstały także w zamówieniach dotyczących gmin: Kłodawa, Lubiszyn i Santok.
Jednocześnie Rada Nadzorcza sprawdziła dokumentację z posiedzeń Zarządu Spółki w okresie od maja 2008r., na podstawie tej weryfikacji Rada Nadzorcza stwierdza, że nie występowało kolegialne podejmowanie decyzji przez Zarząd Spółki i nie były podejmowane uchwały w wiążących dla Spółki sprawach a decyzje były podejmowane jednoosobowo. Za pracę Zarządu Spółki i jej organizowanie odpowiada Prezes Zarządu. Protokoły z posiedzeń Zarządu Spółki wskazują, że sprawy projektu pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze miasta Gorzowa Wlkp. i gmin sąsiednich” nie były przedmiotem pracy Zarządu Spółki a Rada Nadzorcza wielokrotnie wskazywała że jest to priorytet działania Spółki. Równolegle do informacji przekazanych Radzie Nadzorczej o naruszeniu procedur zamówień publicznych grożących w konsekwencji wymiernymi stratami dla Spółki Rada Nadzorcza oceniła stan finansowy Spółki stwierdzając, że wynik finansowy Spółki na koniec września 2008r. tj. strata na poziomie prawie 727 tys. zł. dotychczas nigdy nie wystąpiła w ostatnich latach w Spółce (2007r. wynik finansowy wynosił – 33,0 tys. zł) i nie podejmowane były żadne działania Zarządu służące zniwelowaniu powstałej straty szczególnie kiedy w tym okresie na podstawie wyników przedsiębiorstwa opracowuje się projekty nowych cen za dostarczanie wody i odbiór ścieków na 2009 rok.
W tym stanie rzeczy przy powstaniu opóźnień przeprowadzania zamówień publicznych przy braku zdolności współpracy i współdziałania z pozostałymi członkami Zarządu i podległymi pracownikami mając na uwadze udokumentowane fakty niewłaściwego kierowania sprawami Spółki, Rada Nadzorcza jednogłośnie podjęła uchwałę o odwołanie Pana Leszka Rybkę z funkcji Członka Zarządu - Dyrektora Naczelnego.
Rada Nadzorcza upoważnia Przewodniczącego Rady Nadzorczej do rozwiązania umowy o pracę z odwołanym Prezesem Zarządu – Dyrektorem Naczelnym.
W głosowaniu tajnym wzięło uwzięło udział pięciu członków Rady Nadzorczej z następującymi głosami:
1. za – 5 głosów,
2. nie – 0 głosów,
3. wstrzymuje się – 0 głosów.
Ad. 4 Rada Nadzorcza po dyskusji i wyrażeniu zgody przez Pana Zenona Kaczmarka podjęła uchwałę
Nr 26/2008 powierzając z dniem 24 października 2008r. Panu Zenonowi Kaczmarkowi pełnienie
obowiązków Prezesa Zarządu – Dyrektora Naczelnego Spółki do czasu powołania nowego członka
Zarządu – Prezesa Spółki.
Ad. 5, 6 i 7 Rada Nadzorcza postanowiła omówić oraz podjąć uchwały w zakresie punków 5, 6 i 7
porządku obrad z dnia 23 października 2008r. na następnym posiedzeniu w dniu 28 października
2008r.
Ad. 8 Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Brunon Jasiczak
Rada Nadzorcza
PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp.
INFORMACJA
z posiedzenia Rady Nadzorczej PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp.
w dniu 10 października 2008r. i kontynuacja w dniu 16 października 2008r.
Obecni na posiedzeniu członkowie Rady Nadzorczej:
p. Jerzy Oleksiewicz – przewodniczący
p. Brunon Jasiczak – sekretarz
p. Alicja Mleczak – członek
p. Eleonora Burczyk - członek
p. Krzysztof Częstochowski - członek.
Ponadto w posiedzeniu Rady Nadzorczej uczestniczyli:
p. Leszek Rybka – Prezes Zarządu – Dyrektor Naczelny.
p. Irena Rydzaj – Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych –
- Główny Księgowy.
oraz członkowie Komisji Przetargowej Spółki.
W dniu 16.10.2008r. uczestniczyli kierownicy komórek organizacyjnych Spółki
( TW, TK , TO, TS, TT, TE )
oraz Członek Zarządu – Z-ca Dyrektora ds. Technicznych mgr inż. Zenon Kaczmarek
1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie i podpisanie protokołu z ostatniego posiedzenia RN.
3.Omówienie sprawy realizacji prac związanych z przygotowaniem zamierzenia
inwestycyjnego pod nazwą Uporządkowanie Gospodarki Ściekowej na obszarze
Związku Celowego Gmin MG-6.
4. Spotkanie z Komisją Przetargową Spółki.
4a.Spotkanie z Kierownikami PWiK Sp. z o.o. dotyczy inwestycji - Wydziałów :
TP , TW, TK, TO, TS, TT, TE o godz. 1030 w dniu 16.10.2008r.
5. Spotkanie z Zarządem PWiK Sp. z o.o.
6. Sprawy różne.
7. Zakończenie posiedzenia.
Przewodniczący RN otworzył posiedzenie Rady Nadzorczej.
Przyjęcie proponowanego porządku obrad nastąpiło poprzez aklamację.
Rada Nadzorcza przyjęła i podpisała protokół nr 11/2008 z poprzedniego posiedzenia, które odbyło się w dniu 5 września 2008r.
Rada Nadzorcza zapoznała się z przedstawioną przez Zarząd Spółki informacją dotyczącą stanu zaawansowania prac związanych z przygotowaniem zamierzenia inwestycyjnego pod nazwą „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na obszarze Związku Celowego gmin MG-6”.
Rada Nadzorcza po zapoznaniu się z dokumentami dotyczącymi realizacji tego zamierzenia inwestycyjnego stwierdza, że występuje zagrożenie terminowego złożenia wniosku do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Postępowania przetargowe są przeprowadzane opieszale, brak jest rozstrzygnięć decyzyjnych ze strony Zarządu Spółki, a w szczególności Prezesa Zarządu, który jako najważniejszy cel Spółki powinien traktować realizację inwestycji w zakresie uporządkowania gospodarki ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6.
RN wnosi do Zarządu o pilne opracowanie Harmonogramu działań PWiK Sp. z o.o.
w Gorzowie Wlkp. pt. „Uporządkowanie gospodarki ściekowej na obszarze Związku Celowego Gmin MG-6” wraz z osobami odpowiedzialnymi , umożliwiającego we właściwym terminie złożenia wniosku o uzyskanie środków unijnych.
Na posiedzeniu Rady Nadzorczej odbyło się spotkanie z członkami Komisji Przetargowej w składzie :
1. Tomasz Surdacki
2. Bogdan Krynicki
3. Piotr Pławski
4. Bogdan Świątek
5. Dagmara Zachorska
6. Rafał Koźlik.
Spotkanie Rady Nadzorczej z członkami Komisji Przetargowej działającej w Spółce na podstawie Zarządzenia Prezesa Zarządu odbyło się na jej wniosek.
Tematem spotkania były przedstawione przez Komisję Przetargową następujące sprawy :
1. współpraca Komisji Przetargowej z Prezesem Zarządu – Dyrektorem Naczelnym :
- współpraca nieprawidłowa ;
2. określenie zasad współpracy członków Komisji Przetargowej z p. Podgórnym ,
z którym została zawarta umowa zlecenia w zakresie udzielania informacji,
udostępniania dokumentów, wydawania opinii dotyczących przetargów;
3. wydawania konkretnych i wiążących opinii przez Radcę Prawnego ;
4. wniosku o powołanie zespołu do opracowania specyfikacji ds. unieszkodliwiania osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków.
RN po zapoznaniu się z dokumentami, stanowiskiem Komisji Przetargowej i po udzieleniu wyjaśnień przez Dyrektora Naczelnego stoi na stanowisku , że Komisja Przetargowa postępowała i postępuje zgodnie z prawem i interesem Spółki. Natomiast niewłaściwym jest ingerowanie w jej pracę przez Dyrektora Naczelnego szczególnie gdy Komisja Przetargowa jest organem doradczym dla Dyrektora Naczelnego.
Niedopuszczalnym jest zdaniem RN posądzanie członków Komisji Przetargowej o działanie na szkodę przedsiębiorstwa bez jakichkolwiek dowodów , a następnie unieważnienie przetargu ( projektowanie na gminie Bogdaniec) i uznanie w tym zakresie racji Komisji Przetargowej.
RN doprowadzi do spotkania wyłonionego przez Prezesa Zarządu Spółki doradcy ds. spraw postępowań przetargowych w celu określenia zasad współpracy i roli doradcy.
Zdaniem RN wyłoniony doradca ma skutecznie pomagać w wytworzeniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia , a także ocenianiu ofert w zgodności z prawem zamówień publicznych.
Następnie odbyło się spotkanie Rady Nadzorczej z członkami Zarządu Spółki :
1. Dyrektorem Naczelnym
2. Z-cą Dyrektora ds. Ekonomicznych ,
którzy udzielali wyjaśnień dotyczących poprzednich punktów z porządku posiedzenia Rady Nadzorczej.
Według wyjaśnień Dyrektora Naczelnego w dniu 17.10.2008r. Konsultant MGGP ma złożyć studium wykonalności.
postanowiła zakończyć na tym posiedzenie, a także postanowiła kontynuować obrady w dniu 16 października 2008r. poszerzając porządek obrad o spotkanie z kierownikami komórek organizacyjnych.
Kontynuacja posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 16 października 2008r.
W dniu 16 października 2008r. Rada nadzorcza kontynuowała posiedzenie z zakresem spraw z dnia 10 i 16 października 2008r. poszerzonym o spotkanie z kierownikami komórek organizacyjnych.
Tematem spotkania członków Rady Nadzorczej z kierownikami komórek organizacyjnych była realizacja planów : inwestycyjnego oraz remontów w bieżącym roku oraz wstępnych zamierzeń na 2009 rok.
W spotkaniu uczestniczyli :
1. p.Bogdan Świątek - kierownik TK
2. p.Bogdan Krynicki - kierownik TE
3. p.Piotr Pławski - kierownik TW
4. p.Ireneusz Nowak - kierownik TO
5. p.Tomasz Surdacki - kierownik TT
6. p.Wiesława Radko - kierownik TS
Poruszone zostały między innymi następujące sprawy :
TT- - plan inwestycji na 2008r. jest realizowany i nie ma zagrożeń
- rozbudowa budynku administracyjnego
- problemy :
1/ przewód tłoczny w Różankach ( wystąpiono o nowe decyzje )
2/ Chruścik – miesiąc temu złożono wniosek do Zielonej Góry o opinię
TK – inwestycje są realizowane na bieżąco , poza garażami
- realizowana inwestycja nie jest ujęta w planie br. – ul.Olimpijska
TW – zad. inwestycyjne :: ul.Kwiatowa i Fredry – są realizowane
TE - realizowane są prace związane z inwestycjami oraz remontami na potrzeby
innych wydziałów Spółki ,
- zakupy : opał i paliwo nie są zrealizowane
TO – wyremontowano wodomierzownię ,
- montowanie nowych wodomierzy nieczułych na magnes,
- dobieranie wielkości wodomierzy do ilości pobranej wody
TS - przekazano kogenerator do eksploatacji w dniu 14.10.2008r.
- § 9 ustawy o odpadach ( spalanie w najbliższej okolicy w granicach województwa ),
- wywóz osadów po wysuszeniu z Kostrzyna.
Poza realizacją planu inwestycji i remontów omówiono sprawy dotyczące :
1. pełnienia przez pracowników Spółki dyżurów w ramach pogotowia domowego
( zagrożenie usuwania awarii w soboty i niedziele ) ,
2. dodatkowego samochodu dla Wydziału Oczyszczalni Ścieków ,
3. powołania zespołu ds. opracowania specyfikacji na modernizacje oczyszczalni ścieków.
4. współpraca z Zarządem Spółki
RN po uzyskaniu informacji od kierowników poszczególnych Wydziałów pozytywnie
ocenia realizację zadań inwestycyjnych i remontowych w 2008r.
Ad. 5.
W następnym porządku posiedzenia Rada Nadzorcza spotkała się po kolei z członkami
Zarządu Spółki , w osobach:
1. Z-ca Dyrektora ds. Ekonomicznych - mgr Irena Rydzaj
2. Z-ca Dyrektora ds. Technicznych - mgr inż. Zenon Kaczmarek
3. Dyrektor Naczelny - inż. Leszek Rybka
Przed spotkaniem z członkami Zarządu Spółki Rada Nadzorcza przejrzała protokoły z posiedzeń Zarządu Spółki oraz podjęte decyzje i uchwały stwierdzając brak między innymi wpisów o inwestycji dotyczącej MG-6.
RN zauważyła , że w ostatnim czasie współpraca poszczególnych Członków Zarządu nie jest właściwa co znajduje odzwierciedlenie w protokołach Zarządu Spółki.
RN zapoznała się z informacjami ustnymi w tej sprawie przedkładanymi przez poszczególnych Członków Zarządu, co wskazuje jednoznacznie na brak przepływu informacji między Prezesem Zarządu , a pozostałymi Członkami Zarządu , a ważne dla Spółki decyzje nie są podejmowane kolegialnie co wskazuje na niezgodność ich podejmowania z Kodeksem Spółek Handlowych gdzie każdy z Członków Zarządu ma osobistą odpowiedzialność za sprawy Spółki.
Niedopuszczalna jest w ocenie RN wysoka strata finansowa jaka powstała w Spółce, a także wprowadzenie nowych tytułów inwestycyjnych poza planem inwestycji przyjętym na 2008r.
W tym stanie rzeczy niedopuszczalnym jest wypływ jakichkolwiek środków finansowych ze Spółki na cele niezgodne z zadaniami Spółki i niezgodne z przyjętymi założeniami ekonomicznymi na 2008r.
Zdaniem RN , a zdanie to jest wiążące dla Zarządu Spółki , wszystkie wiążące decyzje Zarządu powinny być podejmowane kolegialnie , a w szczególności decyzje niosące za sobą skutki finansowe.
Zdziwienie wywołuje fakt , że problem uporządkowania gospodarki ściekowej MG 6 nie był przedmiotem prac Zarządu Spółki, a wskazać należy , że pracami Zarządu kieruje Prezes Spółki.
Członkowie Zarządu ds. Technicznych i Ekonomicznych mają wykazywać inicjatywę wnosząc pod obrady Zarządu sprawy wynikające z ich kompetencji i muszą one być także rozpatrywane kolegialnie , i w ten sam sposób rozpatrywane powinny być sprawy wnoszone przez Prezesa Zarządu.
RN wnosi do Zarządu Spółki o przedłożenie na kolejne posiedzenie RN Harmonogramu wymienionego w pkt. 3 dotyczącego projektu uporządkowanie gospodarki ściekowej na obszarze Gmin MG-6 , a także przedłożenie zmian do planu inwestycyjnego na 2008r.
Jednocześnie RN wnosi do Zarządu Spółki o określenie działań umożliwiających do końca roku uzyskanie pozytywnego wyniku finansowego przez Spółkę, natomiast na posiedzeniu RN w m-cu listopadzie 2008 przedłożenie RN ofert Kancelarii Biegłych Rewidentów do wyboru przez RN Biegłego Rewidenta badającego bilans Spółki za 2008r.
Osobną kwestią jest przyjęcie założeń do kalkulacji cen wody i odbioru ścieków na 2009r. i w tym zakresie RN odbędzie posiedzenie po uzyskaniu informacji o przygotowaniu założeń zmiany cen.RN wnosi do zarządu Spółki o udzielenie pisemnej informacji w sprawie rozwiązania przez Zarząd Spółki problemu pełnienia przez pracowników PWiK Sp. z o.o. w Gorzowie Wlkp. dyżurów pogotowia domowego.
Ad. 6.
Ustalono termin kolejnego posiedzenia RN w dniu 23.10.2008r. o godz. 1600.
Ad. 7.
Na tym Rada Nadzorcza zakończyła posiedzenie.
Sekretarz Rady Nadzorczej
Brunon Jasiczak